Nabýváme sebejistoty

| v 17:15 12. 12. 2014

Tato stránka byla určena pro starší verzi našeho webu. Omlouváme za případné chybné zobrazení.

 jistota_1
 video1
 

Mgr. Josef Kyncl,
ředitel ZŠ Krouna

Interaktivní výuka přinesla do škol opravdovou reformu. A příčinou je dle mého názoru skutečnost, že interaktivní výuka má smysl a skutečně posunula, posunuje a bude posunovat vpřed přímou výuku a vzdělávání žáků. Jde o formu výuky, která sama o sobě rozvíjí většinu cílových kompetencí, zatraktivňuje výuku, činí proces učení bezprostřednějším a efektivnějším. Nejedná se jen o interaktivní tabule, ale i doplňky jako vizualizér či hlasování. Ředitel by měl produkty hodnotit podle toho, co jeho škole, tj. jeho žákům a učitelům, ve výuce skutečně přinesou, čím a jak každodenní výuku obohatí a pozvednou.

Práce s interaktivními tabulemi ve třídě je zábava. Často chodíme k tabuli a perem popisujeme, přesouváním třídíme do skupin, odhalujeme skrytá řešení nebo ve skupinách řešíme složité úkoly a potom předvádíme řešení na  interaktivní tabuli spolužákům. Učitelé nás často zkoušejí s hlasovátky a proto rychleji víme, v čem děláme chybu. Včera Petr donesl od dědečka starou mapu našeho města. Pan učitel ji díky dokumentové kameře zobrazil a my jsme „do ní“ zakreslovali místa, která známe a kde bydlíme. Díky náramkům už nemusím psát domácí úkol na papír. Na počítači je dělám jako zábavná cvičení pro moje kámoše a šetřím tak i přírodu.

 jistota_2

Mám velkou radost, že se ke mně kolegyně z prvního stupně přidaly a používáme interaktivní tabuli téměř v každé hodině. Nejvíce nám pomohlo školení, na které nás pan ředitel poslal. Daleko rychleji jsme začaly interaktivní tabuli efektivně ve výuce využívat. Usnadňujeme si práci tím, že každá máme zpracované jiné téma a ukládáme je na společné místo. Dnes již máme  interaktivní tabuli ve třídě dva roky a šetří nám spoustu času, který věnujeme slabším žákům. Také bych ráda využívala dokumentovou kameru jako  kolegové na druhém stupni, nebo znala okamžité výsledky testů díky digitálnímu hlasovacímu systému. Mí žáci jsou mnohem aktivnější a chtěli by také vytvářet interaktivní cvičení.

 jistota_3

Vybavení naší školy je víceméně standardní, to znamená interaktivní tabule, vizualizéry, hlasovací zařízení a běžné věci jako notebooky nebo počítače. Interaktivní tabule máme skoro v každé třídě. Protože interaktivní výuka je o tom, aby všichni žáci a všichni učitelé mohli s moderními technologiemi běžně pracovat. Zakoupení odborného školení několika úrovní urychlilo přijetí těchto moderních technologií učiteli i žáky a podpořilo jejich využívání ve výuce. Srovnávací testy mezi třídami mi ukázaly, že interaktivní výuka má smysl. Dnes rodiče našich žáků pokládají takovou výuku za standard.

 

 puzzle_3
         
SMART Notebook SE

Příležitost vytvářet a organizovat žákovské digitální materiály. Kreativní nástroj, který žáka skutečně zapojí.jistota_img_2
SMART Response

Jeden systém pro všechny způsoby hodnocení a zpětné vazby. Možnost monitorování výsledků žáka v čase.
jistota_img_4
SMART Slate

Ovládejte na dálku interaktivní tabuli SMART Board. Tablet pomůže zapojit i žáky se specifickými
potřebami přímo z lavice.
jistota_img_3

SMART Vizualizér

Digitalizujte vaše pracovní listy,
výukové pomůcky nebo práce žáků
přímo z panelu nástrojů SMART
Notebooku.
jistota_img_1
SMART Notebook Express

Sdílejte zdarma a bez potřeby instalace své digitální přípravy se žáky. V tomto prohlížeči může kdokoliv otvírat a jednoduše editovat vytvořené materiály ve SMART Notebooku.
jistota_img_5
SMART Table

Jeden dotyk nikdy nestačí. Skupina žáků společně pracuje na řešení úkolu v digitálním prostředí multidotykové desky stolku.
jistota_img_7

PASCO

Měřicí systémy pro atraktivní výuku
přírodních věd. Žáci si velice jednoduše ověřují přírodní zákony v praxi nejen v jednotlivých laboratořích, ale také například při projektové výuce přímo v terénu.
jistota_img_6
Potřebujete poradit?
Kontaktujte nás

Kontaktovat praha@avmedia.cz