S Anetou Zímovou, Managing Partnerkou ve společnosti Blue Events, jsme se bavili o současných trendech konferencí a kongresů. Prozradila nám, jak Blue Event řeší networking, k čemu využívají sociální sítě a také jaké plány mají pro rok 2017.

Eventovému průmyslu se v roce 2016 dařilo co se do počtu akcí i novinek týče. Jaký byl rok 2016 pro Blue Events?

Velmi intenzivní - kromě 13-ti vydařených konferencí, na kterých jsme přivítali na 4000 účastníků, jsme oslavili 25 let působení na trhu, obměnili vedení a posílili tým. Spustili jsme nový web i mobilní aplikaci s cílem ještě více posilovat zážitek z našich konferencí a propojovat ten osobní i on-line svět.

Blue Events se zaměřují zejména na pořádání konferencí. Sledujete této oblasti nějaké trendy?

Věřím v propojování on-line a off-line. Osobní setkání je nenahraditelné, v digitální době však stále hledáme cesty jak díky novým technologiím přínos z našich konferencí ještě zesílit. S tím, jak se ekonomice opět daří, lidé ve firmách velmi zvažují, do čeho investují svůj čas a pozornost. Chceme proto, aby se účast na našich akcích partnerům, řečníkům i účastníkům mnohonásobně zhodnotila. 

Řešíte nějakým způsobem networking?

Ano. Ve spolupráci AV MEDIA jsme vyvinuli mobilní aplikaci, ve které mají účastníci kromě užitečných informací i možnost propojení a networkingu. Nebo mohou dvěma kliky kontaktovat organizátory – ať už hledají svůj sál, nebo s námi potřebují obratem cokoliv řešit. Jestli se nepletu, žádná jiná konference v ČR podobnou péči nenabízí. 

Jakým způsobem využíváte sociální sítě na svých eventech? A jakým způsobem byste je rádi využívali do budoucna?

Přímo na konferencích sociální sítě používáme především k “živému zpravodajství” a zapojení publika (možnost klást otázky atd.). Rádi bychom i v on-line světě nabízeli prostor pro specializované komunity. Už teď máme na Linkedinu rozrůstající se síť Retail in Detail Community či Efektivní komunikace, pravidelný newsletter a chystáme další.

Co se Vám z technologického hlediska líbí na eventech nejvíce?

Spoluutváří celkovou atmosféru a kvalitní prožitek z celého dne. Je to jako s dobrou obsluhou v prvotřídní restauraci, v podstatě o ní nevíte, ale pro váš komfort je naprosto klíčová.

Jak se Vám spolupracuje s AV MEDIA? Čeho si na spolupráci ceníte?

Spolupráce je špičková. Ceníme si dlouhodobého partnerství, dnes už spíše přátelství. Společně vždycky najdeme způsob, jak vyřešit i nejsvízelnější situaci a konference díky technologiím opět posunout o kousek dál (a výš).

A ještě mi dovolte poslední otázku – co pro nás Blue Events chystají v roce 2017?

Chystáme 12 konferencí včetně největšího Retail Summitu a dvou podzimních novinek – Přátelského města a Lidského kapitálu. U té druhé se nenechte zmást názvem. Lidský kapitál je projekt, na který se obzvlášť těším -  lidé ve firmách by neměli být bráni jako zdroje (human resources). Doba Matrixu je doufám za námi. Lidé ve firmách jsou bohatství a v době záporné nezaměstnanosti v podstatě jediná konkurenční výhoda, kterou firma má. Jsou kapitálem, předpokladem dalšího rozvoje. Chceme se podívat na to, jak nově ve firmách spolupracovat a rozvíjet týmy. Což je něco, čím hodně žijeme i v Blue Events.