Designblok 2016

Praha má za sebou osmnáctý ročník Designbloku, největší přehlídky designu a módy ve střední Evropě. AV MEDIA zajistila originální expozici neziskové organizace Focus Praha.

Fokus Praha představil na Designbloku interaktivní expozici s názvem „Boříme zeď předsudků v oblasti duševního zdraví“, jejíž součástí byla interaktivní hra pro návštěvníky „blázinec není domov“. Ta měla za cíl upozornit na potřebu reformy psychiatrické péče a vyvracet stereotypy, které má veřejnost vůči lidem s duševním onemocněním.

„Z našeho výstavního prostoru se stala velká herna. Na celou stěnu se promítal stylizovaný dům – blázinec. Když se někdo strefil měkkým molitanovým míčkem do „okna“, okolí okna rozkvetlo nebo se jinak proměnilo a vykouknul jeho obyvatel a zobrazil se text s jeho přáním. Takže se například v okénku objevil boxer a u něj nápis: „Chci spát ve své posteli“.  Je to prosté přání, které se ovšem při dlouhodobém pobytu v psychiatrické nemocnici nedá splnit.“ vysvětluje Eva Čižinská z Fokusu Praha.  

Hru mohlo hrát zároveň několik lidí a na míčky reagovala všechna okénka i dveře na promítaném domě.  Lidé se bavili a identifikovali s přáními. Takže například přání „Chci obejmout“ motivovalo návštěvníky k bezprostřední akci. Zároveň si všichni mohli vyslechnout akustickou nahrávku s nejzakořeněnějšími mýty spolu s jejich vysvětlením ze směrového reproduktoru v místě, kde házeli míčkem. 

Pro tuto expozici jsme použili laserový projektor Panasonic RZ970 a zároveň jsme jí kompletně ozvučili – použili jsme i již zmíněné směrové reproduktory, které koncentrují zvuk jen na určitá místa místnosti. „Klíčový byl ale hlavně AirScan Pandoras Box, laserový multi-touch senzor, který snímal místa, kam se lidé trefovali míčky a řídil hru.“ dodal manažer projektu, Vilém Komárek.

„Díky podpoře AV MEDIA jsme byli (ač neziskovka) jednou z nejnápaditějších expozicí. Musím poděkovat za super spolupráci. Všichni byli skvělí, všechno šlapalo podle plánu. Pan Komárek i pan Vacek nám byli k dispozici po celou dobu výstavy i po telefonu a všechny technické věci jsme s nimi mohli rychle řešit.“ pochválila spolupráci s AV MEDIA Eva ČIžinská.

Pracovníci Fokusu Praha s lidmi diskutovali o potřebě změny přístupu k lidem s duševním onemocněním, o centrech duševního zdraví, o reformě psychiatrické péče nebo prostě o duševním zdraví a jejich zkušenostech. Během šesti dnů veletrhu navštívilo stánek Fokusu Praha kolem 9 000 návštěvníků. K podpisové kampani „Bouráme mýty v oblasti duševního zdraví“ se připojilo 400 lidí a mnoho dalších podpořilo finančním darem na veřejnou sbírku. 

Chcete podobnou akci?

Podobné reference