< Zpět

Jak nezaspat dobu a využít online svět (nejen) k pořádání eventů

Tereza Vlčáková | 12. 1. 2022

Kdo v uplynulých dvou letech nepřešel s podnikáním aspoň částečně do online světa, jako by ani nebyl. Víte, jak pro sebe i svou firmu zužitkovat internetové prostředí na maximum a otevřít si bránu k novým příležitostem?

Stále probíhající pandemie přinesla kromě špatných zkušeností minimálně jednu dobrou – řada firem si díky ní osvojila online technologie tak moc, že si to předtím ani nedokázaly představit.

Pokud k nim ta vaše zatím nepatří, chyťte nyní příležitost za pačesy a nenechte si ujet vlak!

Online svět přinesl videohovory i virtuální realitu

Poslední roky se objevuje tolik technologických novinek, že v nich možná ztrácíte přehled. Zatímco některé lze považovat spíš za módní výstřelky a můžete je klidně ignorovat, jiné naplno ovládly internetový prostor a podniky díky nim i v těžkých časech fungují a vydělávají peníze.

O které technologické trendy jde?

Online schůzky a videohovory – Během pandemie by bez nich firmy nemohly fungovat. Aplikace jako Zoom, Microsoft Teams, nebo Skype dennodenně spojují stovky milionů lidí po celém světě i bez toho, aniž by se museli potkat osobně. Věříme, že tento trend neminul ani vás. 

Online eventy – Konferenční sály plné lidí musely během pandemie stranou, vystřídaly je online eventy a hybridní eventy. Řada firem u nich zůstala i v dobách, kdy už byly největší lockdowny dávno pryč. Na virtuálně pořádané akce se připojují účastníci z celého světa, kteří díky tomu ušetří spoustu času i peněz.

Virtuální realita a rozšířená realita – O virtuálním světě se poslední dobou mluví hlavně ve spojitosti s Facebookem a jeho budoucím metaversem. Soukromý sektor ale ve skutečnosti virtuální a rozšířenou realitu už dávno používá. Příkladem budiž naše oneAVstudioXR, které dokáže obyčejný event proměnit v atraktivní show plnou dechberoucích efektů.

Rozšířená realita – na rozdíl od virtuální – umožňuje v reálném čase měnit prostředí a interagovat s ním.

Malé virtuální studio aneb udělejte dojem na zákazníky

Právě online schůzky, online/hybridní eventy a virtuální/rozšířená realita hýbou současným byznysem. Ale jak tyto fenomény uchopit, aby vám daly náskok před konkurencí?

U klasických online hovorů typu „jeden na jednoho“ (například když jsou dva zaměstnanci na home office a chtějí spolu mluvit) je to snadné. V takovém případě stačí využít platformy jako Google Meet, Zoom nebo Microsoft Teams. 

Ale co, když potřebujete zákazníkovi, na kterém vám opravdu záleží, precizně představit svůj produkt? Na to obyčejná „call“ aplikace nestačí. Pro dokonalou prezentaci, přednášku nebo větší firemní jednání doporučujeme malé profesionální studio, se kterým zapůsobíte. Jeho příprava není náročná a zprovozníte ho prakticky kdekoliv.

Víte, že malé studio do firmy, hotelu nebo do školy umíme nachystat i v AV MEDIA EVENTS? Říkáme mu mobilní virtuální studio a hodí se pro webináře, prezentace, školení i slavnostní příležitosti. Postavíme ho během hodiny a vašemu malému online eventu poskytne kvalitní zvuk, obraz, dokonalou grafiku i profi osvětlení.

Online a hybridní event jako cesta k úspěšnému byznysu

Pokud jste v „době před covidem“ měli obavy uspořádat velký firemní event (například konferenci), poslední měsíce a roky vám daly velkou příležitost ke změně.

Online a hybridní eventy dnes běžně pořádají i menší společnosti, aniž by musely přípravou takové akce trávit dlouhé měsíce. Eventové studio si necháte připravit od profesionálů, ti vám zajistí zázemí i poskytnou důležité rady.

V čem se od sebe online a hybridní event liší? Zatímco první z nich probíhá kompletně na dálku, druhý kombinuje klasický živý a online event – část účinkujících a diváků se nachází fyzicky ve studiu, část se k události připojí na dálku. O hybridních a online eventech jsme napsali celý článek.

TIP: Pokud by vám při organizaci virtuálního eventu chyběly nápady, klidně se inspirujte u světových špiček.    

 

Jak se na virtuální event připravit

Na první pohled vypadá chystání online eventu složitě, ale opak je pravdou. Stačí mít na paměti několik základních bodů a i ze svého první virtuální akce uděláte nezapomenutelnou. Níže pro vás máme užitečné tipy, jak se na online event připravit.

      • akci s dostatečným předstihem propagujte pomocí online i offline kanálů
      • nechte si připravit platformu, přes kterou se budou účastníci eventu registrovat - demoverzi si vyzkoušejte ZDE
      • vyberte si kvalitní studio, které z vašeho eventu udělá opravdovou show
      • vsaďte na stabilní vysílací platformu, kde vás nečekají výpadky a záškodníci
      • popřemýšlejte nad scénářem akce
      • klaďte důraz na špičkovou grafiku a přehlednou prezentací sponzorů

Se všemi kroky při chystání online události vám v AV MEDIA EVENTS s radostí pomůžeme.

Vítězí ten, kdo rychle reaguje na změny

Skvěle, teď už víte, jak pro svou firmu online svět využít naplno a dostat se tak o další krok před konkurenci.

Nezapomeňte, že v dnešním zrychleném světě je důležité pružně reagovat na jakékoliv změny. Nebojte se tedy experimentovat, a to ani s novými technologiemi. Ostatně jednu takovou rychlou změnu jsme si loni vyzkoušeli i my v AV MEDIA EVENTS, když jsme museli nečekaně přeorganizovat živou zaměstnaneckou konferenci na virtuální. 

Takže ano: právě teď je ten správný čas uspořádat online event. Rádi vám s tím pomůžeme. Stačí kontaktovat některého z našich konzultantů.

Potřebujete poradit?
Odebírat novinky Kontaktujte nás

Kontaktovat praha@avmedia.cz