< Zpět

Co nás čeká v roce 2022?

Tereza Vlčáková | 9. 12. 2021

Rok se nám pomalu, ale jistě chýlí ke konci, v domácnostech se rozhořely první adventní svíce, a nejen děti odpočítávají poslední prosincové dny. Zbývají nám poslední týdny na rekapitulaci, zastavení se a zavzpomínání nad tím, čemu jsme tento rok čelili a co vše jsme dokázali.

2021 nám přinesl překážky a nové příležitosti. Co ale všem těmto novinkám předcházelo? Eventový svět se s nástupem jara otevřel a v létě jsme si mohli užít i větší venkovní koncerty. Na konferencích jsme se konečně mohli setkat tváří v tvář a po dlouhou dobu jsme se zuby nehty drželi akcí v různých podobách – když začaly technikům na posledním venkovním koncertě mrznout prsty, usoudili jsme, že je čas vrátit se zpět do studií.  

Dnes se ale už nebudeme tolik ohlížet, jako spíš hledět v dál. Co nás čeká v příštím roce a jakou podobu by mohly eventy mít? Zeptali jsme se několika zástupců venues, eventových agentur i firem, které nás během roku oslovili.

Jak přemýšlíte o eventech do příštího roku?

Názory se zase tolik nerůzní. Všichni by si přáli vyměnit pohledy do kamery za face-to-face eventy: „Jako poskytovatel kongresových prostorů bychom byli velmi rádi, aby vše probíhalo onsite.“

Připraveni musí být na všechno nejen venues, ale i klienti: „Plánujeme, věříme a doufáme, že eventy v roce 22 budou moci již probíhat na živo. Zážitek ze společně stráveného času nenahradí žádný skvěle udělaný online event. Zároveň jsme připraveni reagovat na aktuální změny a omezení a v případě potřeby event překlopit do onlinu. Stávající situace tedy vyžaduje ještě větší flexibilitu a zkracuje dobu přípravy na krajní minima.“

Poslední měsíce nám ukázali, že je potřeba být připraven opravdu na vše: „Předpokládám, že rok 2022 bude o kombinaci všech tří verzí. Pro nás je samozřejmě nejlepší verze onsite i vzhledem k dalšímu generovanému revenue, ale bude záležet na typu akce a preferenci klienta,“ řekl zástupce pražského multifunkčního centra.

Jak ovlivnily "onlinové zkušenosti" z uplynulého období Váš pohled na Vaše budoucí eventy?

Nejen klientům chybí osobní setkávání: „Dostáváme se zpět k podstatě eventů a smyslu společenských akcí, jejich přínosu, efektivnosti. Osobní lidský kontakt se stal nedostatkovým zbožím a smysl setkání převyšuje formu.“

Zástupci velkých venues mají pozitivní, ale realistický přístup, ve kterém bude přizpůsobování situace na prvním místě: „Nic není nemožné a co největší flexibilita je základ a budoucnost eventového businessu.“

„Je to zkušenost s online prostředím, která je zajímavá, ale online eventy nemohou nahradit klasické eventy z hlediska businessu pro naše klienty. Zkušenost je dobrá v tom, že pokud by bylo omezené cestování po světě, tak můžeme speakery připojit vzdáleně či část konference, pro lidi mimo např. Evropu, udělat online,“ říkají o svých zkušenostech organizátoři eventů.

„Ověřili jsme si, že networking a osobní setkání nelze v online ničím nahradit,“ doplnila event manažerka.  

V jaké podobě plánujete eventy v příštím roce?

Všichni bychom si přáli, aby byly výhledy do příštího roku optimistické, zároveň jsme se ale již několikrát potvrdili, v jak turbulentní době nyní žijeme. Pražské venues mají jasno: „Budeme velmi rádi, když se počet eventů vyrovná roku 2019.“

Organizátoři eventů si udržují realistický pohled na věc: „Nedokážeme v tuto chvíli říci. Vše bude záležet na epidemiologické situaci.  A naši klienti by si přáli udržet stejná čísla: „Stejně jako v tomto roce.“

Ať už příští rok přinese cokoliv, my jsme po těch zkouškách z těch předchozích připraveni na vše. Přivítáme živá setkání s otevřenou náručí, zároveň ale budeme respektovat nařízení, a pokud to jinak nepůjde, setkáme se společně aspoň u obrazovek. Co vy na to? 

Potřebujete poradit?
Odebírat novinky Kontaktujte nás

Kontaktovat praha@avmedia.cz