AKTUALITY A DOSAŽENÉ VÝSTUPY
WEB AVMEDIA – aktuality
Projekt „Moderní technologie ve výuce přináší užitek a radost“, reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/51.0045 je realizován v rámci výzvy č. 51 Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, oblast podpory 1.3 Další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení.
Vlastní realizační fáze projektu byla zahájena dne 07. 11. 2014 podpisem akceptace rozhodnutí o poskytnutí dotace. Plánovaný harmonogram realizace aktivit byl tak posunut ze září na listopad 2014.
Již v přípravné fázi projektu byl sestaven realizační tým projektu, který neprodleně zahájil komunikaci se všemi partnery projektu ohledně obsazení pozice koordinátor projektu, nastavení plánovaného harmonogramu školení, seznámení s partnerskou smlouvou včetně zapracování připomínek od partnerů a vyjasnění všech práv a povinností partnerů v ní uvedených. Při obsazování pozice koordinátor projektu bylo třeba vzít v úvahu především podmínky, za kterých může být pracovník na tuto pozici obsazen - znalost školského prostředí, znalost využívání ICT u konkrétních partnerů projektu, možnost adekvátního sladění pracovního vytížení pracovníka a stanovení jeho maximálního pracovního úvazku nepřekračujícího podmínky výzvy 51.
V průběhu prvního měsíce realizace byly projednávány možnosti a podmínky jednotlivých partnerů a jejich pracovníků pro organizaci a sestavení harmonogramu jednotlivých vzdělávacích aktivit a probíhaly diskuze jak vybrat nejvhodnější účastníky těchto aktivit s cílem co nejefektivnějšího využití možností školení pro jejich praxi v běžné činnosti pedagogů.
Po analýze stávajícího ICT vybavení a vyjasnění plánovaných aktivit pro konkrétní partnery byly s některými partnery uzavřeny dodatky k partnerské smlouvě mapující změny, které se ukázaly jako vhodné oproti původnímu plánu a rozpočtu partnera – výměna typu mobilního zařízení, změna počtu dle plánovaného zařazení účastníků do klíčových vzdělávacích aktivit nebo navýšení úvazku koordinátora vůči plánovanému počtu školení pro daného partnera. Partneři byli následně podrobně seznámeni s celkovým financováním projektu a jednotlivými kapitolami rozpočtu.
Vzhledem k vysokému počtu partnerů a plánovanému počtu účastníků klíčových aktivit byl sjednáván i jednotný postup k proplácení přímé podpory a poskytování občerstvení pro účastníky školení. S jednotlivými partnery byly projednávány možnosti nákupu a minimální vybavení ICT vybavení, které bude v rámci projektu pořizováno s ohledem na doplnění stávajícího vybavení školy.
Pro koordinátory byl uspořádán seminář, po kterém následovala diskuze a řešení jednotlivých témat dle individuálních potřeb partnerů – organizace školení, pořízení ICT vybavení, činnost a vykazování činnosti koordinátorů, podklady pro MZ, poskytování přímé podpory a doprovodných opatření, potřebná publicita projektu, archivace dokumentace.
Účetní partnerů se zúčastnili webových online seminářů zaměřených na vyjasnění témat projektového účetnictví – účtování přímých a nepřímých nákladů, oddělení účetnictví a označování dokladů, doporučený způsob účtování a dokládání k prokazování úhrad. V listopadu proběhlo sestavení harmonogramu školení u každého partnera - dle počtu požadovaného vybavení ICT byli vybráni pedagogové a byly stanoveny termíny jednotlivých školení.
V průběhu měsíce listopadu byly po konzultacích se všemi partnery sestaveny specifikace a podklady pro centrální výběrové řízení na vybavení ICT. Podklady a specifikace byly sestaveny na základě analýzy potřeb a stávajícího vybavení jednotlivých škol. Výběrové řízení bylo vyhlášeno 12. 12. 2014.
V rámci pedagogické přípravy aktivit proběhlo školení lektorů k realizaci klíčových aktivit projektu, byly konzultovány výukové materiály pro jednotlivá školení a metodicky upraveny dle požadavků a potřeb partnerů. V prosinci byly podány akreditace na školení s nejbližší realizací a jsou připravovány akreditace na zbývající plánovaná školení.
V prosinci 2014 byla zahájena realizace vlastní klíčových aktivit projektu vzdělávacími kurzy:
Název aktivity | Místo konání |
---|---|
KA1 - Zavádění moderních technologií do školy | Písek, Příbram, Telč |
KA3 - Metodika efektivního zapojení interaktivní tabule do výuky | České Budějovice, Jílovice, Křemže, Lišov, Lomnice nad Lužnicí, Protivín, Příbram, Sezimovo Ústí, Slavonice, Tábor, Telč, Trhové Sviny, Třeboň, Votice |
KA3 - Další rozvoj pedagogů pracujících ve výuce s interaktivní tabulí | Borotín, Křemže, Pelhřimov, Příbram, Trhové Sviny |
![]() | ![]() |
V lednu pak pokračovala realizace klíčových aktivit u dalších partnerů, v průběhu měsíce ledna bylo zrealizováno 44 běhů školení z 3. klíčové aktivity.
Název aktivity | Místo konání |
---|---|
Metodika efektivního zapojení interaktivní tabule do výuky | České Budějovice, Pelhřimov, Písek, Radomyšl, Strmilov, Sušice, Tábor, Vodňany, Záhoří |
Metodika efektivního zapojení interaktivní tabule do výuky | Benešov, České Budějovice, Dačice, Jílovice, Kaplice, Lišov, Lomnice nad Lužnicí, Malšice, Pelhřimov, Písek, Protivín, Radomyšl, Sezimovo Ústí, Slavonice, Sušice, Tábor, Telč, Třeboň, Vodňany, Záhoří |
Metodika efektivního zapojení interaktivní tabule do výuky | Borotín, České Budějovice, České Velenice, Košetice, Loučovice, Milevsko, Protivín, Příbram, Rožmitál pod Třemšínem, Tábor, Trhové Sviny, Třeboň, Vlašim |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Výstupem každého vzdělávacího kurzu je prezenční listina účastníků a osvědčení pro úspěšné absolventy.