Vzdělávání ze šablon, DVPP
Nabídka DVPP v rámci šablon II
EU šablony II přinášejí možnost osobnostně sociálního a profesního rozvoje pedagogů. Tým lektorů AV MEDIA pro školy připravil pestrou nabídku školení, která je
v souladu s požadavky šablon (obsah kurzu, hodinová dotace) a podléhá akreditaci MŠMT.
Šablona 2.II/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin, nabízí možnost výběru z těchto aktivit:
ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST
MATEMATICKÁ GRAMOTNOST
CIZÍ JAZYKY
POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
ICT
INKLUZE
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PEDAGOGŮ MŠ
Čtenářská gramotnost

Mgr. Nela Votápková
(ZŠ TGM a gymnázium
Česká Kamenice),
garant školení
Nově připravená školení se orientují na podporu digitálních kompetencí ruku v ruce s rozvojem čtenářské gramotnosti žáků. Ukážeme si metody kritického myšlení (pětilístek, diamant, akvárium, V-CH-D, Alfa box, čtení s předvídáním, myšlenkové mapy aj.), nástroje formativního hodnocení, možnosti zpětné vazby, které nabízí SMART Výukový software, ale vyzkoušíme si i online nástroje. Zaměříme se na širokou škálu aplikací, které jsou k dispozici zdarma a na interaktivní a metodickou podporu dysporuch s využitím SMART Výukového softwaru. Vyzkoušíme si i skupinovou práci, která nenásilnou formou rozvíjí čtenářskou gramotnost a metody, které jsou vhodné do čtenářských dílen.
Čtenářskou gramotnost nelze brát jako „látku“ pouze pro učitele českého jazyka a literatury, nebo 1. stupně, ale je nutné si uvědomit, že je podstatnou součástí vzdělávání napříč všemi předměty a obory, proto jsou naše školení určena celému pedagogickému sboru.
Kromě odborné teorie vám nabízíme především „hravou“ praktická část školení, která se zaměřuje na využití interaktivních technologií ve výuce a je připravena týmem učitelů s mnohaletou praxí. Součástí tohoto týmu jsou: Mgr. Michaela Šicová (18. ZŠ Okružní, Most), Mgr. Eva Motlová (14. ZŠ Plzeň), Mgr. Iva Loužecká a Mgr. Nela Votápková (ZŠ TGM a gymnázium Česká Kamenice).
Pojďme chápat čtenářskou gramotnost komplexně a bez rozdílů!
Nabízené kurzy:
- CG8_01 - Podpora digitálních kompetencí pedagogů pro rozvoj čtenářské gramotnosti žáků
- CG8_02 - Rozvoj čtenářské gramotnosti v přírodovědných a matematických předmětech
- CG8_03 - Jak přivést děti ke čtenářství (napříč všemi předměty) včetně žáků se SPU
- CG8_04 - Metody kritického myšlení I. – základní školení
- CG8_05 - Metody kritického myšlení II. – pokročilé školení
- CG8_06 - Formativní hodnocení a testování jako způsoby zpětné vazby
- CG8_07 - Internetové zdroje ke čtenářské gramotnosti
- CG8_08 - Skupinová výuka a čtenářská gramotnost
- CG8_09 - Projektová výuka pro rozvoj ČG, jak pracovat s texty
- CG8_10 - Čtenářská dílna
Matematická gramotnost

Máme za sebou EU šablony I a před sebou EU šablony II. Osvědčená a oblíbená školení jako například Geometrie kolem nás nebo Finanční gramotnost jsme doplnili o další zajímavosti a novinky. Zároveň jsme pro vás připravili řadu nových atraktivních školení: Internetové zdroje k matematické gramotnosti a možnosti získávání zpětné vazby od žáků, Využití nástrojů a novinek SMART Výukového softwaru k podpoře matematické gramotnosti, nebo Matematika v cloudu, či Kódování a logika. Školení Matematická gramotnost napříč předměty nabízí využití matematické gramotnosti při řešení početních a problémových situacích v cizích jazycích, fyzice, chemii, zeměpisu, přírodovědě, informatice a dalších předmětech.
Tato školení vytvořil tým pedagogů, kteří matematiku učí již řadu let a každodenně ve svých hodinách používají informační a komunikační technologie. Součástí tohoto týmu jsou: Mgr. Pavla Sýkorová (10. ZŠ Plzeň), Mgr. Hana Hyksová (ZŠ Wolkerova, Havlíčkův Brod), Ing. Alexandr Fales (SPŠ Ostrov) a Mgr. Hana Ulíková (SPŠ Česká Lípa).
Nabízíme vám inspiraci, jak vnášet matematického ducha do vašich hodin velmi přirozenou, nenásilnou a hravou formou.
Nabízené kurzy:
- MG8_01 - Matematická gramotnost a e-gramotnost
- MG8_02 - Finanční gramotnost
- MG8_03 - Internetové zdroje k matematické gramotnosti, možnosti získávání zpětné vazby
- MG8_04 - Kódování a logika
- MG8_05 - Základní nástroje SMART Výukového software pro výuku matematické gramotnosti
- MG8_06 - Pokročilé nástroje SMART Výukového software pro výuku matematické gramotnosti
- MG8_07 - Geometrie kolem nás
- MG8_08 - Matematická gramotnost napříč předměty
- MG8_09 - Matematika v cloudu
- MG8_10 - Matematická gramotnost s podporou skupinové výuky
CIZÍ JAZYKY

Mgr. Roman Kopecký
(ZŠ B. Němcové, Jaroměř),
garant školení
Připravili jsme pro vás nová školení, která se zaměřují na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí v daných tématech a na využívání efektivních vyučovacích metod v oblasti rozvoje cizích jazyků na 1. a 2. stupni ZŠ. Seznámíme vás se spoustou zajímavých metod, aplikací a odkazů vhodných k doplnění hodin cizího jazyka. Ve školení Gamifikace ve vzdělávání se účastníci dozvědí základní principy gamifikace a naučí se používat podpůrné online aplikace. Školení Zprostředkované učení nabídne základní principy zprostředkovaného učení a formativního hodnocení a bude vedeno částečně zážitkovou metodou. A to není vše, máme
pro vás připravená další zajímavá témata jako jsou: Možnosti domácí přípravy, Využití stolních, deskových a dalších her v hodinách cizího jazyka, Projektová výuka, Interaktivní učebnice, zdroje materiálů a pracovních listů a v neposlední řadě Využití SMART Výukového softwaru v hodinách cizího jazyka.
Za přípravou školení jsou dva nadšenci a zapálení pedagogové, jazykáři: Mgr. Roman Kopecký (ZŠ B. Němcové, Jaroměř) a Mgr. Jan Juříček (ZŠ Strossmayerovo nám., Praha).
Školení vám pomohou lépe využívat technických prostředků a ukáží nové trendy vzdělávání v oblasti cizích jazyků.
Nabízené kurzy:
- CZ8_01 - Gamifikace ve vzdělávání
- CZ8_02 - Komunikační hry a techniky aktivizující žáky
- CZ8_03 - Využití žákovských zařízení ve výuce cizího jazyka
- CZ8_04 - Zprostředkované učení a formativní hodnocení v hodině cizího jazyka
- CZ8_05 - Aplikace pro výuku cizího jazyka
- CZ8_06 - Využití SMART Výukového softwaru v hodinách cizího jazyka
- CZ8_07 - Nové možnosti domácí přípravy
- CZ8_08 - Využití stolních, deskových a dalších her v hodinách cizího jazyka
- CZ8_09 - Interaktivní učebnice, zdroje materiálů a pracovních listů
- CZ8_10 - Projektová výuka - metoda výuky cizích jazyků založená na divadle a hudbě
POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ

Mgr. Štěpánka Baierlová
(ZŠ Sušice),
garant školení
Možností, jak polytechnické vzdělávání zařadit do vzdělávacího procesu, je opravdu hodně, proto jsme pro druhou vlnu šablon připravili školení v rámci kterých, se můžete s aktivitami polytechnického vzdělávání podrobněji seznámit a na vlastní kůži si je vyzkoušet. Na jaké semináře se tedy můžete těšit?
Jak na polytechnické vzdělávání ve 21. století vám představí cíle polytechnického vzdělávání na ZŠ Ukážeme si možnosti, kam a jak polytechnické vzdělávání nenásilnou formou do výuky zařadit. Získáte přehled o oboru, jeho možnostech a využití ve výuce. Další školení se již orientují na konkrétní využití nástrojů polytechnického vzdělávání jako jsou: robotické hračky, robotické stavebnice, 3D tisk, programovatelné desky a další. Součástí nabídky jsou také školení zaměřená na Badatelsky orientovanou výuku. Ukážeme si možnosti výuky se senzory PASCO v kombinaci s tradičními pomůckami.
Za vznikem těchto školení stojí tým zapálených pedagogů, kteří s vámi budou sdílet své zkušenosti a poznatky z praxe. Semináře k robotice zpracovaly: Ing. Eva Fanfulová a Mgr. Štěpánka Baierlová (ZŠ Sušice). Školení Badatelsky orientované výuku připravili: Mgr. Iva Loužecká a Mgr. Radovan Mikeš (ZŠ Nerudova, České Budějovice).
Polytechnická výchova probouzí v každém dítěti duši konstruktéra a vynálezce, umožněme dětem společně objevovat, bádat a zhmotňovat jejich nápady a vize.
Nabízené kurzy:
- POL8_01 - Jak na polytechnické vzdělávání ve 21. století
- POL8_02 - Polytechnické vzdělávání a robotické hračky
- POL8_03 - Polytechnické vzdělávání s robotickými stavebnicemi
- POL8_04 - Polytechnické vzdělávání s robotickými stavebnicemi 2
- POL8_05 - 3D tisk v rámci polytechnického vzdělávání
- POL8_06 - Programovatelné desky jako jedna z cest k polytechnickému vzdělávání
- POL8_07 - Badatelsky orientovaná výuka 1 - úvod do metody
- POL8_08 - Badatelsky orientovaná výuka 2 – praktické experimenty
ICT

Ing. Alexandr Fales
(SOŠ Ostrov),
garant školení
Svět kolem nás je doslova přesycený informačními a komunikačními technologiemi (ICT). Žáci je berou jako naprostou samozřejmost. Z mé zkušenosti lektora je tomu u pedagogů naopak.
Po zkušenostech z předchozích šablon jsme se rozhodli vytvořit školení o která sami pedagogové požádali. Jedná se o témata, která by aktuálně využili ve svých hodinách a pro svůj profesní růst, zaměřená na rozvoj ICT gramotnosti na základních školách. Jedná se například o školení, která si kladou za cíl zdokonalit dovednosti pedagoga v ovládání interaktivní tabule a práci se SMART Výukovým softwarem. Dále se soustředí programování v prostředí Scratch, Využití internetových zdrojů s důrazem na autorské právo, Internetovou bezpečnost a práci s G-Suite (Google Apps).
Autory školení jsou: Mgr. Hana Ulíková (SPŠ Česká Lípa), Mgr. Hana Hyksová (ZŠ Wolkerova, Havlíčkův Brod), Mgr. Martin Gembec (ZŠ Rýnovice) a Ing. Alexandr Fales (SOŠ Ostrov).
Věřím, že po absolvování školení získáte kladný postoj k užívání ICT a díky tomu i vaši žáci získají pozitivnější přístup k Vaší vyučovací hodině, neboť se sami budou aktivně podílet na jejím průběhu.
Nabízené kurzy:
- ICT8_01 - Začínáme s interaktivní tabulí SMART a SMART Výukovým softwarem
- ICT8_02 - Pracujeme s interaktivní tabulí SMART a SMART Výukovým softwarem
- ICT8_03 - Programujeme v prostředí Scratch
- ICT8_04 - Jak na internetové zdroje a autorský zákon
- ICT8_05 - Základy internetové bezpečnosti
- ICT8_06 - G-Suite - Google Apps v novém kabátě
- ICT8_07 - Jak na video a QR kódy
- ICT8_08 - Základy práce s Windows 10
- ICT8_09 - Jak na prezentace
- ICT8_10 - Zpětná vazba pomocí cloudových nástrojů
Inkluze
Nabízené kurzy:
Vzdělávání a rozvoj pedagogů MŠ

Mgr. Dagmar Nebuželská
(ZŠ TGM a gymnázium,
Česká Kamenice),
garant školení
Cílem školení je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomoci dlouhodobého vzdělávaní a průběžného sebevzděláváním. Školení je zaměřeno na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí v daných tématech a na využívání efektivních vyučovacích metod v oblasti čtenářské a matematické pregramotnosti na MŠ. Vzdělávání, které má mateřská škola nabízet, by mělo být motivační, moderní, a hlavně propojené napříč všemi oblastmi a kompetencemi, které mají děti získat. Rovněž by měl být kladen důraz na přípravu předškoláků. Jak smysluplně využít interaktivitu v MŠ? V matematické pregramotnosti se zaměříme na prohloubení oblastí jako orientace v prostoru a rovině, vnímání prostoru, míru, práce s daty, rytmus, logika a portfolio. Ve čtenářské pregramotnosti na rozvoj řečových dovedností, dramatizaci a rozvoj pohybových a prostorových dovedností, a portfolia. Součástí je také zapojení technologií pro podporu školní zralosti.
Za přípravou těchto školení stojí tým pedagogů s mnohaletou praxí v oboru. Já sama jsem učila na mateřské škole 15 let. Za odbornou teoretickou i praktickou částí jsou: Zdeňka Veselá (MŠ Tachov), Mgr. Eva Motlová (14. ZŠ Plzeň), Mgr. Nela Votápková (ZŠ TGM a gymnázium Česká Kamenice) a Mgr. Dagmar Nebuželská (ZŠ TGM a gymnázium Česká Kamenice).
Nabízené kurzy:
- MS8CG_01 - Zapojení technologií podporuje školní zralost a rozvoj čtenářské pregramotnosti
- MS8CG_01 - E-gramotnost pro pedagogy MŠ a internetové zdroje pro čtenářskou pregramotnost
- MS8MG_01 - Zapojení technologií podporuje školní zralost a rozvoj matematické pregramotnosti
- MS8MG_02 - E-gramotnost pro pedagogy MŠ a internetové zdroje pro matematickou pregramotnost
Přehled kurzů a ceník ke stažení
Více o EU šablonách:
INFORMACE O VÝZVĚ VZDĚLÁVÁNÍ ZE ŠABLON DVPP