Hybridní eventy

Hybridní event – proč ho zařadit
do eventové strategie 2021?

Rok 2020 byl pro eventový průmysl velkou ránou. Živé eventy, které byly plánované měsíce dopředu, byly postupně (i vícekrát) přesunovány nebo úplně zrušeny. Bylo potřeba se rychle adaptovat na možnosti, které nám pandemie umožnila. Tak vznikl boom online eventů. Postavili jsme v Praze 4 multifunkční studia a také jsme vysílali přímo u našich klientů po celé republice.

Nakonec jsme rok 2020 ukončili s 900 zakázkami pro více než 200 klientů na 131 lokalitách.


Jestli nám rok 2020 něco ukázal, tak to, že i když online eventy přináší spoustu benefitů, živé eventy budou vždy hrát důležitou roli. Jelikož se živý formát bude dle předpokladů navracet jen pozvolna, na scénu přichází event hybridní. A vše nasvědčuje tomu, že některé eventy se budou i budoucnosti konat ve virtuální nebo právě hybridní formě.  

Co je to hybridní event?

Jsou situace, kdy je možné akce uspořádat pouze virtuálně, jako nám to ukázal rok 2020. Roky předtím nám ale ukázaly, že živé akce mají možnosti a výhody, které nelze plně nahradit distanční formou. Hybridní event v sobě spojuje živý a online event. Část publika sedí přímo v hledišti a část je online – ať už u sebe doma, v kanceláři se svým týmem nebo v jiné venue s dalšími účastníky akce. Tento formát se nyní stává důležitou součástí eventové strategie nejen u nás, ale i ve světě.



Podívejte se, jak probíhá hybridní konference!

Hybridní event Hilton Showcase 2021

Přečtěte si, jak jsme se hybridně propojili napříč Evropou

Případová studie Hilton Hybrid Showcase

Hybrid během roku 2021 – jak se to bude vyvíjet?

Všichni nedočkavě čekáme na uvolňování podmínek pro setkávání, které ale bude postupné pro omezený počet osob a navíc bude stále omezení v cestování mezi zeměmi. To je přesně bod, kdy přichází na scénu hybridní formát.

Část publika bude přímo v hledišti a část se bude na event dívat z povzdáli díky eventové platformě. Někdy bude dávat smysl, když obě formy eventu (onsite i online) budou probíhat ve stejný čas, jindy se bude obsah i celková dramaturgie obou částí třeba i výrazně lišit, aby byla účast atraktivní právě pro obě publika – živé i vzdálené. Ostatně typů formátů hybridních akcí se objevilo mnoho a lze tak najít řešení skoro na každou situaci.

Zdroj: bizzabo.com  přečtěte si celý článek, který shrnuje (Almost) Hybrid Summit zde: https://blog.bizzabo.com/hybrid-event-takeaways-2021

A jak to bude dál?

Všichni se těšíme na živé akce. Rok 2020 nás ale naučil to, že je dobré být připraven opravdu na vše. Může přijít cokoliv – další pandemie, živelné katastrofy, různé restrikce apod. Bez hybridní / digitální platformy a přípravy se může stát, že váš event budete muset opět přesunout či zrušit. Vaši účastníci budou chtít čas využít nějak jinak, a nakonec třeba skončí na konkurenční akci.

Pořádat živou akci bez digitální části je dnes považováno za dosti riskantní. Hybridní formát lze považovat za jakousi pojistku vašeho eventu v dnešní nejisté době. Namísto investování pouze do živé akce si pro váš event zajistěte i digitální prostor a pořádejte tak event za každé situace!

Technologie umožňuje hybridním eventům pracovat napříč časem i prostorem.

Jaké jsou výhody?     Jaké eventy lze pořádat hybridně?   CHci vědět více

HYBRIDNÍ EVENTY

Potřebujete poradit?
Odebírat novinky Kontaktujte nás

Kontaktovat praha@avmedia.cz