Sociální sítě chce na svých akcích využívat 98 % event manažerů. To určitě není zanedbatelné číslo, a proto vám přinášíme tento článek, který poradí, jak na některé z nich. V tomto článku se dozvíte, jak vám sociální sítě mohou pomoct ještě před samotným eventem.

V dnešní době je v Čechách na sociálních sítích skoro každý, tedy každý druhý dospělý, abych byla přesná[1]. Potenciál mají tedy veliký a jen je třeba je správně uchopit.  

Jaký význam tedy mají sociální sítě před eventem?

  • Velmi přesně a levně zacílíte na vaší cílovou skupinu.
  • Mohou se stát prodejním nástrojem.
  • Navážete kontakt s účastníky vašich akcí, poznáte je a zjistíte, jaká přesně jsou jejich očekávání.

 Facebook to jistí

Králem sociálních sítí stále je a nějakou dobu ještě bude Facebook. Před eventem nám může být užitečný v mnoha ohledech. Tím asi nejzřejmějším krokem je vytvoření události. To se vyplatí zejména u velkých a veřejných eventů. Čím více niche je váš event, tím menší odezvu bude událost mít. A řekněme si na rovinu – kdo z nás se přihlásí na veřejnou událost, která má jednotky přihlášených? Je třeba také brát v úvahu to, že ně každý, kdo se přihlásí dorazí – pohybujeme se tady v řádu cca 10%.

Co na Facebooku funguje skvěle jsou kampaně. Ideální jsou právě proto, že je dokážete přesně zaměřit na vaši cílovou skupinu. Vybírat můžete nejen klasické demografické údaje jako věk a pohlaví, ale třeba i zájmy, zaměstnání a mnoho dalších ukazatelů, které vám pomohou. Za několik stovek korun tak získáte poměrně velkou viditelnost v rámci vaší cílovky.

Výborným prostorem pro propagaci eventu jsou také různé skupiny, do kterých můžeme sdílet. Pokud tedy organizujeme konferenci pro copywritery, určitě se vyplatí si najít facebookové skupiny, kde se nachází (v tomto případě např. Copywriteři a další psavci) a přidat tam krátký a zajímavý post o našem eventu. Stále platí, že na Facebooku nejvíce jedou videa. Pozor ale na jejich délku! Nesmí být dlouhá a musí zaujmout na první pohled, respektive do 2-3 sekund.  

 

Twitter is dead?

Ačkoliv se v dnešní době dočtete, že na Twitteru už nikdo kromě politiků a novinářů není, pravda leží trochu jinde. U Twitteru totiž platí dvojnásob základní pravidlo event marketingu - musíte dobře znát svojí cílovou skupinu! Pokud budete dělat lékařskou konferenci, asi to s Twitterem opravdu nebude tak horké. Velice dobře vám ale poslouží u jiných skupin – na Twitteru najdete například gamery, markeťáky a někoho možná překvapí i velká základna zástupců MICE industry. Jak tedy na něj?

Ať už používáte účet své firmy, nebo si vytvoříte účet speciálně pro váš event, můžete mu pravidelně měnit jméno. Takže pokud jsem loni zorganizovala Best Event 2017, tak v letošním roce jen změním jméno účtu na Best Event 2018 a followeři mi zůstanou. Na Twitteru se určitě vyplatí komunikovat hashtag vašeho eventu. Pomatujte na základní pravidla pro volbu toho správného hashtagu – ten totiž musí být:

  1. Unikátní

  2. Snadno zapamatovatelný

  3. Smysluplný

  4. Co nejkratší a nejjednodušší

Určitě neuděláte chybu, když do své komunikace zapojíte řečníky a účinkující, kteří vystoupí na vašem eventu, a to zejména, pokud jsou hodně sledovaní. Abyste jim trochu ulehčili práci, můžete jim s příspěvky pomoct, nebo jim je dokonce předepsat. Určitě to ocení.  

Velké společnosti používají Twitter pro zákaznickou podporu – zodpovídají dotazy, řeší nepříjemné situace a obecně komunikují s publikem. Pokud byste ho také tak rádi využili, dejte si pozor, aby někdo měl eventový účet neustále po ruce a byl schopný rychle odpovídat na případné dotazy.

 

Instagram

Že se Instagram pro komunikaci před eventem nehodí? Nenechte se mýlit! Na Instagramu můžete skvěle šířit hashtag vašeho eventu předtím, než akce vůbec začne. Nebojte se také publikovat fotky z příprav a ze zákulisí a už vůbec se nebojte používat Instagram Stories, na které vám stačí obyčejné fotky z mobilu. Samozřejmě i na Instagramu můžete dělat kampaně a cílit na vaši cílovku, ale počítejte s tím, že proklikovost na web bude nižší, než u Facebooku.  

V neposlední řadě můžete do své Instagramové komunikace zapojit i třeba řečníky své akce. Ideální třeba je, když vám nahrají krátké video s pozvánkou, které pak můžete sdílet z účtu své společnosti či akce.

 

A jedna rada na závěr? Koukněte se, co funguje podobným eventům ve světě. Na sociálních sítích skvěle komunikuje slavný texaský festival SXSW, který můžete sledovat na Facebooku, Instagramu i Twitteru. Za zmínku určitě stojí i konference Engage, který vyniká hlavně svým Instagramovým účtem.



[1]FOCUS, Marketing and Social research: Uživatelé sociálních sítích v ČR (http://www.focus-agency.cz/files/contentFiles/socialni-site-2016-cz.pdf)