Rok 2020 byl v mnoha ohledech rokem velkých změn. Setkávali jsme se především vzdáleně a virtuálně. Jaké jsou trendy pro rok 2021? Jak by mělo vypadat pracovní prostředí, když se budeme postupně navracet do kanceláří?

Změny ve způsobu práce díky jednotlivým vlnám pandemie covid-19 byly mnohem rychlejší, než jsme si dokázali představit. Nová realita vzdálené, virtuální a hybridní spolupráce odkudkoliv si našla své místo v novém normálu. Ale co bude dál?

Lze vzdálená, virtuální a hybridní setkávání ještě něčím vylepšit? Budeme spolupracovat ve virtuálním prostředí jako virtuální avataři? Bude umělá inteligence automaticky zapisovat nejdůležitější poznámky ze schůzek? Jak futuristické či realistické jsou tyto otázky?

Přečtěte si více o hybridních schůzkách v reálném čase: výzkum ClickShare

Nejnovější studie ukázala, že po měsících v karanténě jsou zaměstnanci připraveni vrátit se do kanceláří, dokonce většina z nich se na návrat těší. Chybějící společenský život, který uvádějí na první místo úzce souvisí s přáním, jak dlouho chtějí trávit čas v domácím (home office) prostředí. V průměru se jedná o 2 dny v týdnu. Proto je potřeba přemýšlet, jak budou kanceláře v roce 2021 vypadat. 

Hybridní způsob setkávání odkudkoliv?

Část zaměstnanců pracuje v kanceláři, část z home office prostředí a část odkudkoliv (kde to nejvíce vyhovuje). Hybridní způsob setkávání bude vyžadovat zcela jiný výběr technologií a nástrojů pro komunikaci a spolupráci. Díky řešení ClickShare a komunikačním platformám (Microsoft Teams, Cisco Webex, Zoom, Google Hangout…) bude vaše (spolu) práce mnohem bezpečnější, flexibilnější a snadno použitelná odkudkoliv, kdykoliv a z jakéhokoliv zařízení. 

Vyzkoušejte si ClickShare CX-30 a kontaktujte naše obchodní konzultanty. ClickShare CX-30 vám rádi zapůjčíme k praktickému testování ve vašem přirozeném prostředí.

Zážitek a hybridní schůzky

Z výzkumu, který se věnoval hybridnímu způsobu setkávání se zjistilo, že zaměstnanci očekávají zcela nový zážitek z vykonané práce. Zdůrazňují následující potřeby: nechtějí ztrácet čas, hledají vyšší produktivitu a přehlednost ze vzdálených/hybridních schůzek. Očekávají softwarové aplikace a komunikační platformy, které jim umožní na jedno kliknutí připojit se do videokonference. Zasedací místnosti je nutné vybavit AV technologiemi pro snadné sdílení obrazu, zvuku a digitálního obsahu.

Zkušenost a hybridní schůzky

Zaměstnanci očekávají nové zkušenosti, které jim pomohou získat větší zapojení a zprostředkují dokonalou spolupráci s kolegy. Sdílení obsahu uvnitř i vně zasedací místnosti je potřeba zprostředkovat nejlépe na jedno kliknutí. Interaktivní whiteboard s možnostmi čmárání a anotacemi do sdílených dokumentů, moderování, hlasování, rozdělení do skupin… jsou scénáře, které se budou využívat v jakékoli zasedací místnosti. Schůzky budou mnohem produktivnější, stejně jako lidská spojení mezi fyzickými, virtuálními a hybridními účastníky.

Rok 2020 nás naučil, že spolupráce na dálku s kolegy, klienty a dalšími účastníky nepřichází zcela přirozeně. Vyžaduje totiž neustálé nové dovednosti. Není těžké najít řešení pro vzdálenou, virtuální nebo hybridní formu (spolu) práce. Předpokladem, jak toho dosáhnout je výběr technologií v zasedacích místnostech, které jsou využívány podle potřeb a přání zaměstnanců/uživatelů. Díky tomu budou nové hybridní scénáře práce jednoduché, intuitivní, chytré a bezdrátové.

Osobní interakce bude i nadále důležitá, musíme však v novém pracovním normálu najít správnou rovnováhu mezi fyzickým kontaktem a virtuální/hybridní spoluprací odkudkoliv. Pokud společnosti pochopí tyto nové změny, dokážou současně vybrat správné technologie a pomohou zaměstnancům se přizpůsobit.  Je nutné připravit se na budoucnost a vypořádat se s novými výzvami, kterými budeme i nadále čelit, říká Jiří Plátek, Workplace Design Specialist, AV MEDIA SYSTEMS.