Po stopách Leonarda da Vinciho

Skoro devět měsíců trvala příprava zaměstnanecké konference holdingu Visual Communication, která se konala tradičně v lednu a zúčastnilo se jí okolo 200 zaměstnanců. Tentokrát však proběhla trochu jinak. Letošní rok se nesl v duchu týmové spolupráce, zapojení, inovací a nových trendů. A v duchu inovací jsme se rozhodli vytvořit scénář konference a přizpůsobit tomu i výběr místa konání. 

Každoročně se snažíme naše kolegyně a kolegy zaujmout něčím novým, něčím jedinečným. Letos jsme si dali za úkol přijít s nějakou inovací, která naše kolegy nadchne a osloví. Při tvorbě námětu a scénáře jsme pracovali s emoční křivkou, která měla tři vrcholy, a ty jsme chtěli naplnit. Věříme, že se nám to podařilo…

Od první myšlenky k realizaci

Kde se zrodila první myšlenka konference?

I když je to víc než 9 měsíců, máme to stále v živé paměti. Původně jsme chtěli tematicky navázat na loňskou Plavbu za horizont a posunout ji trochu dál. Hledali jsme osobu, která by zobrazovala nadčasové myšlenky a inovace. Nejprve jsme zvažovali Julese Verna, ale nakonec nás nejvíce oslovila postava Leonarda da Vinciho.

                  


A proč právě Leonardo?

Hledali jsme všestrannou osobnost, která inspirovala další generace. Někoho, kdo dokázal naplno zužitkovat své schopnosti a neváhal je přenášet dál. Někoho, kdo měl touhu objevovat nové věci, kdo byl hrdý na své schopnosti. A takový byl právě Leonardo da Vinci. Sigmund Freud o něm řekl, že to byl muž, který se probudil do tmy, zatímco ostatní ještě spali.

Prostory = polovina úspěchu

Už při tvorbě projektového plánu nám bylo jasné, že tohle téma si zaslouží speciální místo. A tak jsme hledali industriální prostory, které odpovídaly našim požadavkům. Prostory, které jsou diametrálně odlišné od moderních konferenčních sálů, které jsme využívali pro naše konference doposud. Chtěli jsme využít moment překvapení, a proto jsme i místo samotného konání konference odhalili až v týdnu před ní. Pro konání akce jsme nakonec zvolili Starou čistírnu odpadních vod v Bubenči včetně podzemí. A výsledek byl ohromující.

„Možná nejlepší konference ever. Víc takových nevšedních lokalit do příštích ročníků“

„Jednoznačně nejlepší konference za poslední léta. Originální místo, skvělá organizace, úžasná hra…“

„Prostřední bylo zajímavé a rád jsem se podíval na takové místo..“

             

Krycí jméno „Bojárd“

Chtěli jsme u našich kolegů vzbudit napětí a očekávání, a tak jsme celou konferenci zahalili tajemstvím. Rozhodli jsme se, osobnost Leonarda a s ním související téma konference odhalovat postupně v soutěži na sociální síti Yammer za pomoci úkolů a indicií 13. týdnů před konferencí.

Moderní a dynamická forma prezentace

Velkou výzvou pro nás bylo nahradit dlouhé frontální prezentace dynamickou formou. Nakonec jsme se rozhodli připravit moderní tematické televizní studio, speciál, k 500. výročí úmrtí Leonarda da Vinciho. Dominantou našeho studia byla LED stěna o rozměrech 7,5 x 4m (horní LED stěna) 8 x 2,5 m (spodní LED stěna). Abychom udrželi pozornost posluchačů, střídali jsme příspěvky a „živé“ video vstupy s hosty ve studiu. Příprava příspěvků a vlastní scénář celého studia probíhala již několik týdnů dopředu. Výsledkem bylo svižných 90 minut toho nejdůležitějšího, co se u nás v uplynulém roce událo.

           

Zapojení i pomoc druhým

Každý měl v mobilním telefonu staženou aplikaci konference, ve které viděl nejen program, který ho čeká, ale i průběžný stav svého bodového konta. Body se načítaly již v průběhu soutěže na Yammeru, do které se mohli kolegové zapojit. V průběhu studia jsme kolegy několikrát zapojili pomocí hlasování, které bylo rovněž umístěno v rámci konferenční aplikace. Navíc jsme měli možnost ovlivnit svým hlasem charitativní projekt, který firma finančně podpoří. Z pěti nominovaných projektů nakonec vyhrála nadace Dobrý anděl.

Po stopách Leonarda da Vinciho – týmová hra

Cílem hry bylo probudit týmového ducha, vzbudit emoce a za pomoci našich technologických řešení představit zajímavý edukativní obsah propojený s osobou Leonarda da Vinciho. Věděli jsme, že potřebujeme rozdělit 180 zaměstnanců do týmů tak, aby si hru užili a každý z nich se mohl zapojit a nenudil se. Ideální počet osob v týmu bylo podle našich zkušeností deset. Navrhli jsme tedy osmnáct stanovišť, které jsme rozmístili ve všech prostorách, včetně podzemí, které dodávalo hře na atraktivitě. Vzhledem k tomu, že v zimních měsících je podzemí velmi chladné, bylo třeba týmy na cestu vybavit. Každý dostal batůžek s dekou a termohrnkem, který si mohl v průběhu hry naplnit horkým nápojem. Každý tým začínal na jiném stanovišti a pokračoval po směru hodinových ručiček tak, aby žádné z nich nevynechal. Všichni účastníci hry se sešli v hlavním sále, kde hru odstartoval sám Leonardo, který týmy seznámil s pravidly hry. Dříve, než se účastníci rozešli na jednotlivá stanoviště, zavázali jsme jim oči šátkem pro zvýšení napětí a očekávání. Na první stanoviště je se zavázanýma očima odvedl strážce podzemí. Jak jsme již napsali, stanovišť bylo osmnáct. My jsme pro vás vybrali ty nejatraktivnější z nich.

           

PAPRSKY

Leonardo podle všeho navrhl i největší ze zámků na Loiře, zámek Chambord. A právě zde se nachází Mistrovo revoluční schodiště. Vtip je v tom, že na jednom sloupu jsou zavěšeny dvě spirály schodiště, takže osoba, která jde nahoru, se nemůže setkat s člověkem, který ve stejnou chvíli kráčí dolů. Mnoho návštěvníků tato hra na honěnou moc baví. My jsme však místo probíhání mezi sloupy připravili něco futurističtějšího – laserové bludiště. Cílem hry bylo projít laserové bludiště bez dotyku paprsku v průběhu časového limitu a zapojit se museli postupně všichni členové týmu. 

    

PAMATOVAČKA

Cílem hry PAMATOVAČKA bylo zapamatovat si během 15 vteřin co největší počet ze šestnácti zobrazených symbolů a poté je správně umístit do původní pozice.

TABLE MAPPING

Leonardovou vášní byla také čísla a symboly. A to nás inspirovalo k další hře s názvem TABLE MAPPING. Hráče jsme posadili kolem stolu. Jejich úkolem bylo postřehnout a zapamatovat si 10 symbolů (římských číslic), které se objevily během projekce před nimi na talíři. Součtem těchto římských číslic vznikl hledaný letopočet.

           

KOMÍN

Da Vinci byl posedlý esoterikou a používal ji i ve své práci. Zanechával na obrazech odkazy pomocí symbolů. Dokonce slavná Mona Lisa neukrývá tajemství jen ve svém úsměvu, ale v jejích očích se skrývají drobná záhadná čísla a písmena. Spekuluje se, že jde dokonce o milostné poselství. My jsme byli podstatně prozaičtější a ukryli jsme kód do komína Staré čistírny. Hráči měli za úkol najít u vstupu do komína kód, pod kterým se ukrývala hádanka, kterou měl celý tým rozluštit.

    

POSLEDNÍ VEČEŘE

Cílem hry POSLEDNÍ VEČEŘE bylo přiřadit na interaktivním displeji správné jméno každé ze 13 postav na slavném Leonardově obrazu.

   

SPOJENÍ

Úkolem bylo navázat videokonferenční spojení s Leonardem a správně odpovědět na položenou otázku. V případě správné odpovědi mohl tým hádat další hádanky až do vypršení časového limitu.

ORIGINÁL

Jen jeden může být ten pravý. Ale který? Tak to měli za úkol poznat naši soutěžící.

   

MOST

V této hře museli hráči zapojit nejen hlavu, ale i ruce, a především týmového ducha. Nutno dodat, že dřevěnou konstrukci samonosného mostu podle návodu se podařilo sestavit všem.

   

OBRAZÁRNA

Projekcí na kamenné sloupy jsme hráčům představili obrazy, které namaloval Leonardo v průběhu jeho života. Mezi nimi však byly i obrazy od jiných renesančních mistrů. A to byl i další úkol pro naše hráče.

   

ŠVESTKA

Trendem dnešní doby je bezesporu virtuální realita, ve které můžete prožít takřka cokoli. Naši účastníci se stali na pár okamžiků švestkou a prožili její životní cyklus.

INTERKATIVNÍ PODLAHA

Leonardo nosil u pasu zápisníky osminkového formátu, aby si do nich mohl za chůze zaznamenávat okamžité nápady. Jeho poznámky jsou však značně neucelené a roztříštěné. A tak jsme se pokusili je dát dohromady. Cílem hry bylo najít na zemi ukrytá písmena a poskládat z nich hledaná slova.

PARNÍ STROJ

Parní stroje zajišťovaly chod celé čistírny. Poháněly povodňová čerpadla, kalová čerpadla, pumpu lapáku písku; byly napojeny na dynamo a vytvářely tak elektrické osvětlení. Dále byly napojeny například na štípačky dřeva, lisy aj. vybavení čistírny. Sloužily až do roku 1967, do ukončení provozu, přičemž do 20. let jako hlavní zdroj energie a následně již jen pro povodňová čerpadla. Díky tomu se jejich vzhled a funkčnost dodnes dochovaly. A tak jsme i našim soutěžícím umožnili poslechnout si tuto jedinečnou historii a vidět je „v běhu“.

ROZDÍLY

V renesanční době nebylo nic neobvyklého, že obrazy vznikaly ve více verzích. Tvůrce tak mohl zachytit různou atmosféru místa, poslání. Cílem hry ROZDÍLY bylo najít a označit co nejvíce z 20 rozdílů ukrytých na dvou zdánlivě stejných nákresech.

BLUDIŠTĚ

Leonardo da Vinci byl nejzajímavějším, nejzmiňovanějším a nejvýraznějším levákem v dějinách. Psal levou rukou tzv. zrcadlovým písmem, zapisoval tak své poznámky a náčrtky kdykoli a kdekoli do zápisníku, který nosil neustále při sobě. Cílem hry BLUDIŠTĚ bylo pomocí myši projet bezchybně připravenou dráhu, a přitom posbírat co největší počet žetonů v časovém limitu 4 minuty.

    

Nechyběla ani večerní zábava Při plánování jsme se soustředili na každý detail. V průběhu večera jsme rozdali ceny pro vítěze individuální hry a týmové hry. Výherce individuální hry získal zájezd do Florencie pro dvě osoby s návštěvou muzea Leonarda da Vinciho a tým vyhrál návštěvu leteckého tunelu ve virtuální realitě.

Skvělá eventová akce pro firemní teambuilding

I když naším primárním cílem bylo zaujmout naše zaměstnance, hra u nich vzbudila takový ohlas, že jsme se rozhodli nabídnout koncept Po stopách Leonarda da Vinciho firemním zákazníkům, eventovým agenturám, zkrátka každému, kdo hledá zajímavý a netradiční teambuilding. Hra je navržena tak, aby ji bylo možno variabilně přizpůsobit požadavkům klienta. Upravovat lze počet soutěžících, stanovišť a tomu i úměrnou délku hry. Stejně tak samostatně může fungovat i televizní studio.

Vydejte se i vy s námi po stopách Leonarda da Vinciho…