Ve Středočeském kraji mohou lidé využívat již osm policejních stanic bez policistů. Uvnitř místností je pouze stůl, židle, obrazovka a kamera.

A právě díky technologiím se občané spojí s policistou na dálku. Moderní policejní kontaktní místa se nazývají Pol Pointy a vznikly díky společnému projektu Policie ČR a společností AV MEDIA, ALEF a Cisco.

Od února letošního roku, kdy je projekt ve „zkušebním provozu“, se podařilo vybudovat osm těchto nových kontaktních míst pro občany, a to na Karlštejně, Přerově nad Labem, Čechticích, Rudné, Lysé nad Labem, Zruči nad Sázavou, Sedleci-Prčicích a v Lánech.  Lidé je mohou využívat podobně jako klasické policejní stanice. Přes obrazovku mohou například rychle podat různá oznámení. Jen místo z očí do očí mluví s policistou, který sedí ve vzdálené řídicí místnosti v jiném městě.

POLPOINT Karlštejn

„Výpověď z kontaktního místa jsme schopni efektivně zaznamenat a dále s ní pracovat. Člověk nemusí nic podepisovat, pracujeme jen s nahrávkou. Vytváří nám to v daných lokalitách prostor pro policisty ve výkonu, kteří nemusejí čekat na služebně, ale mohou být užiteční v terénu,“ říká brigádní generál Václav Kučera, ředitel Krajského ředitelství policie Středočeského kraje.

Moderní policejní kontaktní místa jsou první ukázkou, že občané mohou plnohodnotně komunikovat s orgány státní správy bezkontaktně, bezpečně, snadno, rychle a v podstatě odkudkoli. Do Pol Pointů se aktuálně připravuje i zapojení tlumočníků z cizích jazyků, ale i tlumočníků pro znakovou řeč.

„Vytváříme systém, abychom například na žádost vyslýchané osoby mohli příslušného tlumočníka online připojit a provést výslech na daném místě,“ odhaluje další blízké plány brigádní generál Václav Kučera, ředitel Krajského ředitelství policie Středočeského kraje.

Chcete podobné řešení?