Bojové podmínky na ME v Judu 2020

Mistrovství Evropy v Judu mělo původní termín konání 28. dubna letošního roku. Vzhledem k situaci se pochopitelně odkládalo, a to na září. Uskutečnit se mohlo ale až o dva měsíce později, v listopadu.

Jedna z nejsložitějších akcí na přípravu, které doba koronavirová opravdu nepřála. Vzhledem k restrikcím a výjimkám se několikrát musela přesunout a s měnícími se podmínkami se také přizpůsobovala, jak to jen šlo.

„Chtěli jsme akci zrealizovat s jistotou a neztratit tak půl roku práce, snažili jsme se tedy být připraveni opravdu na vše,“ nechal se slyšet Milan Hošťálek, projektový manažer této akce. 

I proto byl celý AV MEDIA EVENTS tým před konáním rozdělený do dvou skupin, které měly několik pravidel a rozdělené role. V první skupině byli technici, kteří celou akci předchystali a v době konání akce se nesměli vůbec pohybovat po hrací ploše. Měli vlastní vchod a jejich pohyb během akce byl omezený pouze do hlediště. Druhá skupina techniků absolvovala tři dny před akcí první Covid test. Den před akcí byli testováni znovu a také vstoupili do izolace v hotelu – zde byly v této době rezervovány pokoje pouze pro sportovce a pracovníky spojené s Mistrovstvím Evropy. Po celé tři dny akce byla druhá skupina vždy převezena z hotelu autobusem přímo do O2 Areny a večer zase zpět. Na hotelu se nesměli vzájemně navštěvovat na pokojích a veškerou stravu dostávali v papírových pytlících za dveře, aby se opravdu vyhnuli jakémukoliv kontaktu.

Z technického okénka se nabízí zmínit zajištění kompletního technického zázemí. 

Jednalo se o:

Technické zázemí pro EJU (European Judo Union), pódia pro technické zázemí rozhodčích, obrazovky s pořadím účastníků, vysílačky pro rozhodčí, nasvícení a ozvučení rozcvičovací plochy, LED panely se scoreboardy u TATAMI (= zápasnické žíněnky na JUDO).

Efektové nasvícení ceremonií, vstupní brány, ozvučení TATAMI, odbavení světel, follow spotů, halové kostky a reklamních perimetrů ve spolupráci s přenosovým vozem ČT SPORT, která zápasy přenášela živě.

Nasvícení press zóny pro média, vybavení streamingového pracoviště pro vzdálené rozhovory novinářů se zápasníky.

Finální termín se potvrdil teprve čtrnáct dní před akcí. Do té doby všichni mohli pouze napjatě čekat a doufat. Díky uděleným výjimkám se mohlo mistrovství 19. listopadu nakonec opravdu uskutečnit. Zápasy se streamovaly přes platformu ZOOM. Živé vysílání, které mohli diváci sledovat v ČT bylo satelitně přenášeno.

Technika měla pro celou akci obrovskou váhu. Doslova. Jednalo se totiž o celých 165 tun – technika by se pro představu vešla do tří plných kamionů.

Pro fajnšmekry vypíchneme techniku, kterou jsme používali:

  • 0,5 km trussů Milos a Libera,
  • okolo 30 motorů, z toho 2 kinetické Cyberhoisty,
  • přes 130 pódiových desek NIVTEC,
  • 70 m² LEDky Gloshine Legend 3.9,
  • video matrix přepínač Barco E2 event Master,
  • Media server Millumin na platformě MacPro,
  • přes 5 km optických a SDI kabelů,
  • Line array reproduktory L-acoustics, mixážní pulty Yamaha,
  • bezdrátové mikrofony Shure ULX-D,
  • světelný pult GRAND MA 2 lite,
  • MA 2port a 4port node,
  • 24× ROBE Spiider,
  • 8× ROBE BMFL Wash BEAM,
  • 20× ROBE BMFL BLADE,
  • 6× ROBE MegaPointe,
  • 8× ROBE LB150,
  • 4× Robert Juliat Merlin Follow spot,
  • pro potřeby svazu Juda jsme dodali 3 FullHD kamery Panasonic P2 380,
  • pro potřeby streamu 2 kamery Sony 4K PXW-Z280.

Závěr

Jsme rádi, že akce i přes náročné a proměnlivé prostředí nakonec mohla proběhnout, a i přes neustálé změny jsme se snažili flexibilně vycházet vstříc klientovi i nařízením. Klient byl velice nadšený naším přístupem. Jeho slova k našemu týmu mluví za vše: „Bylo mně velkou ctí s vámi spolupracovat. S vámi se pustím kdykoliv do čehokoliv.“

Doufáme, že se povolené restrikce zachovají aspoň v takové míře, aby mohla probíhat i další sportovní utkání.

Chcete podobnou akci?

Podobné reference