Český dům v Londýně

Součástí spolupráce s ČOT byl i projekt Českého domu v Londýně (2012), jejž jsme podpořili nejen prostřednictvím moderních technologií...

AV MEDIA se stala oficiálním dodavatelem Českého olympijského týmu pro roky 2012 - 2016. Součástí spolupráce s ČOT byl i projekt Českého domu v Londýně (2012), jejž jsme podpořili nejen prostřednictvím moderních technologií, ale pod svá křídla jsme vzali i stavbu a přípravu programu dění pro jeho návštevníky.

Největší sportovní událost nejen pro sportovce

Na přelomu července a srpna jsme se zúčastnili největší sportovní události moderní doby, olympijských her. Jako technologický dodavatel jsme měli možnost ovlivnit atmosféru významných událostí, které v rámci této výjimečné události probíhaly v Českém olympijském domě. Oslavy českých úspěchů, koncerty známých kapel, rozhovory s našimi sportovci, návštěvy sportovních celebrit, to vše se odehrálo v prostorách Českého domu. Největší hvězdou mezi návštěvníky byl Sebastian Coe, ředitel organizačního výboru her.

Tak významná událost, která probíhá jednou za čtyři roky (letní cyklus) a sejdou se na ní nejlepší z nejlepších, si zaslouží výjimečné řešení, které ješte více podtrhne celkovou atmosféru těchto dní. Naším společným cílem tedy bylo vytvořit na ploše cca 30 x 70 m univerzální prostor, v němž budou návštěvníci moci fandit, bavit se i odpočívat. V němž budou mít možnost se i dozvědět něco o České republice nebo se stane zázemím pro fanoušky z ČR.

Jedinečný zážitek v nadživotní velikosti

78 700 návštěvníků v 16 dnech, 150 hostů na pódiu a 50 tun audiovizuální techniky vytvořili atmosféru, kterou jste mohli sledovat doma u televizních obrazovek v přenosech ze studia České televize umístěného přímo v prostorách Českého domu. Dominantou Českého domu byla obří panoramatická projekce o velikosti více než 250 m2, jež vytvářela kulisu jak televiznímu studiu, tak hostům a umělcům na pódiu nebo sloužila jako filmové plátno pro sledování sportovních událostí. Speciálně pro tuto plochu pak byla připravena grafika a natočený slow motion záběry ve vysokém rozlišení až 9500 x 1080.
Vedle ní mohli návštěvníci sledovat sportovní události na velkoplošné obrazovce sestavené ze 16 ks bezrámových LCD či na 2 desítkách dalších zobrazovačů rozmístěných na ploše a fungujících zároveň jako informační panely. Pro přenos televizního signálu po Českém domě jsme vytvořili vlastní DVB-T vysílání. Atmosféru událostí dokreslovalo téměř 300 světel, z nichž 2/3 umožňovaly inteligentní řízení. Základem světelného parku byla světla s LED technologií, která jsme v projektu navrhli z důvodu energetických a tepelných úspor s ohledem na absenci vzduchotechniky v prostorách Českého domu. O čistý a srozumitelný zvuk se starala zvuková aparatura o celkovém výkonu 68 kW. Vše vzájemně propojeno a centrálně řízeno z jednoho, v případě koncertu ze dvou režijních míst.Nejen z pohledu stavby a architektury, ale i z pohledu promyšleného zapojení a provázání audiovizuální techniky šlo o umělecké dílo.

Interiér Českého domu byl navržen v duchu abstraktních křivek z obrazu Dvoubarevná fuga malíře Františka Kupky. Futuristický design byl organicky včleněn do historické budovy. Interiér působil dynamickým, sportovním dojmem, a vytvořil tak atmosféru „zastaveného pohybu“. Spojení jedinečné architektury a špickových audiovizuálních technologií, tak by se dal jednou větou popsat Český olympijský dům v Londýně. Vedle sledování olympijských disciplín byla pro návštěvníky k dispozici celá řada lákadel, díky nimž se mohli zapojit do dění v Českém domě. Vše bylo navíc umocněno tím, že poprvé v historii byl Český olympijský dům otevřen fanouškům, kteří se zde mohli setkat se svými idoly. Již dnes je v plném proudu příprava na zimní olympijské hry v Soči a my se těšíme, že Vás za necelý rok a půl budeme moci inspirovat podobným úspěchem, jako byl tento projekt v Londýně.

Chcete podobnou akci?

Podobné reference