Budoucnost patří Millennials?
V našem podnikání hledáme řešení, která vytvářejí energeticky šetrný svět, a snažíme se zlepšit podmínky, které ovlivňují naše zdraví. Energetická náročnost může být nižší, životní komfort vyšší.

Značka PKV je na trhu od roku 2010 a své stavebně-projekční směřování postupně v roce 2013 změnila na energetiku s fokusem na budovy, technologie a lidské chování. V roce 2015 se rozšířila o Smart technologie a jejich reálné využití, a to nejen v konceptu Smart City.
Rok realizace: 2017
Kategorie:
Firmy
To jsou naše hodnoty, jež postupně zdokonalujeme. Jdeme příkladem, využíváme moderní kanceláře, které se nacházejí v nejvyšší budově České republiky, v budově AZ Tower Brno, kde se cítíme všichni spokojeně.
„Na začátku jsme fungovali s několika blízkými spolupracovníky. Snažili jsme se hledat nové obchodní příležitosti a současně měnit trh s nabídkou energetických auditorských služeb. Abychom dosáhli dílčích úspěchů, museli jsme se logicky rozšířit o řadu spolupracovníků, kteří vědí, proč ráno vstávají a proč chodí do práce. Protože mají potřebu měnit svět, dělat něco, co má smysl a má opravdový dopad i na životní prostředí,“ otevírá náš rozhovor pan Jiří Pech.
Náš tým se skládá převážně z generace Millennials, mezi jejichž časté otázky při vstupních pohovorech patří: jaké komunikační nástroje a technologie využíváte, jak vypadají vaše kanceláře a s jakými kolegy budu spolupracovat?
Lidé, kteří vycházejí ze škol a míří do firemního prostředí, myslí jinak. Jsou mnohem lépe připraveni a vybaveni na digitální svět a ano, od (spolu)práce očekávají zcela něco jiného. Nechtějí pracovat způsobem, který známe my ostatní. Chtějí něco nového, vyžadují jiný styl vedení a firmy, stejně jako my, se musí těmto požadavkům a přáním přizpůsobit.
Spousta organizací však stále upřednostňuje svět symetrických openspaců, ukládání digitálních souborů na sdílených discích, nesmyslné a neproduktivní organizování porad a skupinových jednání. Dobré talenty z řad Millennials nalákáte jen změnou vlastního myšlení, vhodně navrženými pracovními prostorami určenými pro týmovou (spolu)práci a moderními komunikačními nástroji/technologiemi.
„Prostor jsme navrhli tak, aby byla v každé místnosti stejná technologie určena převážně pro týmovou spolupráci. Abychom jednoduše a účelně seznámili nové kolegy, jak mají nové informační a prezentační nástroje prakticky využít. Jednotlivé jednací místnosti od samotného začátku odrážejí finální povahu, zdali slouží pro jednání se zákazníky, školení nebo vedení porady se vzdálenými účastníky. Každý člen týmu má k dispozici pracoviště odpovídající jeho náplni a k tomu má i adekvátní technologické vybavení,“ pokračuje v rozhovoru pan Pech.
Jedna z nejmenších jednacích místností i společné otevřené prostory určené pro spolupráci jsou vybaveny digitálními flipcharty SMART Kapp s možným připojením na mobilní zařízení přes Bluetooth a WiFi. Textové a vizuální poznámky vytvořené během společných diskusí nebo brainstormingu se zákazníky a obchodními partnery lze okamžitě uložit a sdílet např. externím technikům, kteří jsou aktuálně v terénu. Informace mají k dispozici v reálném čase bez ohledu na místo, kde se nacházejí, ale i na zařízení, které aktuálně používají (chytrý mobil, tablet nebo notebook).
Další jednací místnost je určena pro společná setkání managementu s týmovými leadery, tam využíváme interaktivní displej SMART Kapp iQ, na kterém sdílíme a editujeme i vizuální poznámky z minulých setkání, jež jsme vytvořili na zmiňovaných digitálních flipchartech. Jednoduše a účelně využíváme archivované digitální podklady a doplňujeme do nich další nápady, náměty a vizuální připomínky.
V reprezentativní jednací místnosti využíváme pro spolupráci nejvýkonnější interaktivní displej SMART Kapp iQ Pro, na kterém sdílíme a editujeme nejen textové a vizuální poznámky z digitálních flipchartů, ale i digitální soubory z Microsoft Office 365 a další aplikace umístěné na firemním serveru, cloud uložišti nebo přímo z notebooku a PC. Informační LED panely na recepci a v kuchyňce nám pomáhají sdělovat podstatné informace napříč celou firmou, aniž by musel kdokoli z nás psát hromadné e-maily.
„Ověřujeme si nejen spokojenost našich zákazníků, ale respektujeme i potřeby a přání našich spolupracovníků, kteří přímo ovlivňují budoucnost PKV. Díky společným plánům vytváříme reálné obrysy každodenní reality. Ve všech ohledech chceme být opravdu efektivní. Klíčem k úspěchu je náš mladý tým, uzavírá náš rozhovor pan Ondřej Vaněk, druhý jednatel PKV.