V ZŠ a MŠ Zličín využívají pohybovou interaktivní stěnu nejen při vyučování, ale především během velkých přestávek a ve školní družině. Děti se zde setkávají u her, které je vedou k pohybu, spolupráci i opakování učiva.
„Na hrách je skvělé, že se děti musí hodně hýbat, zapojují celé tělo a přitom si procvičují vzdělávací obsah uvolněnou formou,“ říká Alžběta Daňková, vedoucí vychovatelka školní družiny a učitelka Taneční a pohybové výchovy. "Rozvíjí se tam i sociální dovednosti, protože vlastně pracují ve skupinách nebo v týmech, střídají se, musí se domluvit, mohou si napovídat," dodává.
Učitelé oceňují, že hry lze snadno naplnit vlastním vzdělávacím obsahem – stačí využít šablony na online portálu a přidat úkoly související s probíraným učivem nebo aktuálními projekty. Díky tomu může stěna sloužit nejen jako zábava, ale i jako moderní didaktická pomůcka.
Samotné děti si hru velmi oblíbily, určitě je to zajímavější trávení přestávek než jen sedět ve třídě. Pro učitele je zase přínosné, že žáci mohou „vyskákat energii“ a do další hodiny pak nastupují soustředěnější.
Pohybová interaktivní stěna tak přináší radost i vzdělávání v jednom – a zároveň podporuje wellbeing žáků, pro které je pohyb během dne nezbytný.